ALEVLİĞİN İNANÇ DEĞERLERİNİ BOŞALTAN İÇİMİZDEKİ HIZIR PAŞALAR

ALEVLİĞİN İNANÇ DEĞERLERİNİ BOŞALTAN İÇİMİZDEKİ HIZIR PAŞALAR
Alevilik ne tek milliyetin ne de tek bir coğrafyanın inançlarına sığmayacak kadar evrensel özellikli ve pek çok yerden pek çok değer almış ve bu dinamiklerle oluşmuş bir inanç biçimidir.
İnançsal bilincimize en büyük darbeyi vuranlar ;biz en hakiki Müslümanız, biz islamın özüyüz diyen hızır paşalar Ali kültü ve 12 imam sevgisi kutsanmasının dışında bu imamların şeriatından ,tanrı algısından ,,yaşam tarzlarından uzak duruyorlar.12 imamlar yaşamlarının sonuna kadar namaz kıldılar,kıldırdılar imamlık yaptılar ,hac yaptılar ,ramazan orucu tuttular.İçimizdeki hızır paşalar bizlere yazdıkları kitaplarda anlattıkları masallarda alevi kızılbaş tarihi veya felsefi temellerini değil ;Şİİ geleneğini mezhebini anlatarak Aleviliği Mekke Medineden arap tarihinden başlatıyorlar.Bu yanlış 500 yıldır süren bir aldatmacadır.
Aleviliğin içine Ali ve 12 imam kavramları 15 ve 16 yy itibaren Şah İsmail ile birlikte girmeye başlamıştır.Ondan önceki alevi ozanlarının pirlerinin dilinde ve söylemlerinde ,şiirlerinde bunlar geçmemiştir.
Dolayısıyla biz Alevilik üzerine çalışan aydınlar olarak Aleviliği islam üzerinden tanımlamak gibi çok dar ve tuzaklı bir alana sıkıştırmamalıyız.aleviliğin tarihsel önderleri pirleri ozanları kendi otantik değerleri içinde yaşama biçimi ve bilinci de Aleviliğin Müslümanlıktan başka bir şey olduğunu gösteriyor.Bu anlamda Aleviliğin bir islam mezhebi değil ayrı bir teolojiye sahip ayrı bir yol olduğunu gösteriyor.Kul Nesiminin şiirinde ki gibi
Sorma be birader mezhebimizi
Biz mezhep bilmeyiz yolumuz vardır.
Çoğu alevi canlar şunu düşünebilir Ali ve 12 imam olmadan Alevilik olur mu ?
Einstein ın bir sözü vardır “Önyargıları değiştirmek atomu parçalamaktan daha zordur” Hünkarın sözü ile devam edelim “İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır”alevi canlara soruyorum geleneksel koşullarda babadan, atadan dededen duyduklarımızı bilimin terazisinde tarttığımızda ne kadarı yaşamımızda kalacaktır. islamın Ortodoks anlayışına sahip önderlerinden savaşçılarından birisi olan Ali “nin portresine dair belge ve bilgiler vardır.Bu belge ve bilgilerle yüzleşmekten kaçan bir alevi çağdaş bir alevi olamaz.Bu tartmayı yapmadığımız sürece şeriatı yaşama biçimi olarak alıp son nefesine kadar namaz ve ibadet ile geçiren Aliye doğru daha da gericileşiriz.
Değerli canlar Aleviliği kendi kaynaklarından tarihsel şekillenişinden inanç önderleri kaynağından baktığımızda Aleviliğin felsefi temellerini ve yolunun islam ile bağdaşmadığını göreceksiniz.örnek vermek gerekirsek;
Anadolu halkı şeriatçı baskılara direnebilmek için islamın içinden ezilen önderleri sahiplenmiş onları meşrutiyet dayanağı olarak kullanmış ama asla yaşadığı ve yaptığı inandığı inancı örnek almamıştır.
Camiye hacca gitmemiş ,kuran okumamış ramazan tutmamış ,haremlik selamlık uygulamamış ,şeriat hukukuna uymamış ,içki yasağını uygulamamış ,cennet cehenneme inanmamış ,cihadı savunmamış 72 inanca saygı göstermiş.tanrıya kulluğu reddetmiş ,tanrıyı kendinde özdeşleştirerek hümanist bir tanrı imgesi belirlemiştir.Kabesi Mekke değil insan olmuştur.Dans müzik semah cemlerimizde devam etmiştir.
Son söz olarak canlar inancımızın içini boşaltmaya çalışan hızır paşalar ;Hallacı Mansurların Yunusların Hünkar Hace Bektaşların kemiklerini sızlatmaktan vazgeçsinler.Aleviliğin gerici islam şeriatına ve Şiiliğe doğru itilmesi ve içini boşaltılması ve değerlerimizin yitirilmesi çok kötü sonuçlar ve sapmalar meydana getirebilir.

Sosyolog / İbrahim ERGİN

Köşe Yazıları
İlgili Haberler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
You need to agree with the terms to proceed

Menü
Open chat
Merhaba,Web Sayfamıza Hoşgeldiniz..
Size Nasıl Yardımcı Olabilirim?